Search Kings logo

Search Kings

Het bureau van kenners

Contentmarketing: 6 manieren om het succes te meten

Het einde van het jaar nadert en de budgetten voor 2014 worden vastgesteld. Voor veel bedrijven zal dat betekenen dat een steeds groter deel van hun marketingbudget wordt besteed aan contentmarketing. Gevolg: voor marketeers wordt het dit jaar belangrijker dan ooit om hier duidelijke resultaten over te rapporteren. Maar weet jij eigenlijk wel wat je wilt meten? En kan je met de meetinstrumenten omgaan?
Auteur: Ralph van Bemmel
Categorie: Content Marketing
Website: Marketingfacts

11 manieren om je A/B-testing te verknallen

A/B-testing is het tonen van verschillende versies van je website om zo te voorspellen welke versie beter zal converteren. Het is inmiddels een bekende manier om je online conversie te verbeteren. Door verschillende opmaken, call-to-actions, tones of voice of USP’s te testen, baseer je je marketingkeuzes op data in plaats van onderbuikgevoel. Je moet wel gek zijn om geen gebruik te maken van deze effectieve marketingtool. Maar: er kan ook flink wat misgaan bij de A/B-testing van een website, waardoor je niet het onderste uit de kan haalt. Val niet ten prooi aan de volgende 11 belangrijkste pijnpunten!
Auteur: Sjors Peerdeman
Categorie: Conversie Optimalisatie
Website: Marketingfacts

De wondere wereld van de spraakmakende onderzoeken

De overspelige man drinkt vooral bier, een broodje gezond is toch ongezond en Nickelback is dé afknapper tijdens een date. Onderzoek. Het is een magisch woord. Media nemen onderzoeksresultaten al jaren klakkeloos over. Betrouwbaarheid lijkt vaak niet van belang, als de uitkomst maar spraakmakend is. Maar waarom verschijnen al die onderzoeken? Wie heeft daar belang bij?
Auteur: Ralph van Bemmel
Categorie: Content Marketing
Website: Marketingfacts

‘Gaze tracking’ met Google Glass: wat is de impact op adverteerders?

Google heeft vorige maand een bijzonder patent toegezegd gekregen, namelijk op een ‘Gaze tracking system’. Hiermee wordt het niet alleen mogelijk om te meten welke advertenties mensen zien, maar ook wat hun emotionele reactie hierop is. Zo kunnen websites bij een succesvolle impressie kosten doorberekenen aan de adverteerder.
Auteur: Stijnie Thuijs
Categorie: Google Adwords
Website: Frankwatching

23 vragen die helpen bij het opstellen van je contentstrategie

Duizenden blogs schreven het: contentmarketing is dé trend van 2013. Overdreven? Ik denk het niet. Google is immers steeds beter in staat om content op waarde te schatten. Om zeker te zijn van een mooie online toekomst, kun je dus maar beter beginnen met het maken van waardevolle content. Maar wat is die waardevolle content? En hoe pak je dat aan?
Auteur: Ralph van Bemmel
Categorie: Content Marketing
Website: Marketingfacts

Google Grants: maatschappelijk verantwoord ondernemen in 2012

Consumenten gaan steeds kritischer om met hun geld én tijd. Tegelijkertijd draait de overheid de kraan van subsidiegelden langzaam dicht. In deze tijd van teruglopende ledenaantallen, subsidies en vrijwilligers is het voor veel non-profit organisaties, non-governmental organisaties (NGO’s) en goede doelen hard werken om het hoofd boven water te houden. Gelukkig staat maatschappelijk verantwoord ondernemen de laatste jaren hoog op de agenda van veel organisaties. Zo ook bij Google, dat via het Google Grants programma deze organisaties ondersteunt in hun communicatie en marketing richting leden, vrijwilligers en andere geïnteresseerden. Maatschappelijk Verantwoorden Ondernemen in 2012: Gratis Google Adwords budget in ruil voor goodwill!